Marklin,
a legõsibb gyártómû immár harminc éve
készitette elsõ S3/6 modelljét. A nagyot a bajorok
nemes egyszerûséggel csak "schönste Dampflok aller Zeiten"
- minden idõk legszebb gõzmozdonyának titulálják.
A modellhez többször új szerszámot készitettek
igy mind tökéletesebb lett. Királykék köntösben,
a tragikus sorsú bajor álomkirály, Ludwig kedvenc
szinében valóban királyinak hatott egy évig
az élénk zöld S3/6. Az igazi - a nagy mozdony Münchenben
1913-ban a Maffei mozdonygyárban 3541 gyári számmal
gördült ki a szereldébõl. A modellen a gyártás
éveként 1914 szerepel, ami nyilvánvaló tévedés
vagy rossz információ eredménye. A mozdony a DRG idõkben
a 18 439 pályaszámot kapta, melyet néhány évvel
késõbb 18.421-re változtattak.
A
mozdony teljesen fémépitésû, pályaszáma
3644. Meglepõ, hogy a szerkocsi mûanyag. Az alváz
természetesen fém. A hajtást a mozdony állókazán
részében találjuk. A hosszkazánban helyezték
el a digitális dekódert (gyárilag 18-ra állitva).
A gõzdóm rugalmas fedelét lepattintva rejtett csavart
találunk. Igy szétszedve a modellt a mikrokapcsolókkal
más cimet is beállithatunk. A dekóder nem terhelésfüggetlen.
Ha a modellt szétszedtük, rövid tanulmányozás
után kiderül, a motor 3 pólusú. Ennek ellenére
kitûnõen fut. A fõkeretre tekintélyes fémfröccs
súlyt öntöttek, csak a dekóder és a motor
fér el a számára kialakitott üregben. A szerkocsi
üres, csak egy izzó árválkodik benne, szokatlan
jelenség egy mindent elektronikával telezsúfoló
korban.
A
kerekek szépen kidolgozottak. A belsõ hengerek rudazatát
elhagyták, mert a váltóáramú vasutaknál
szokásos csúszka miatt mûködõképes
rudazat nem épithetõ és az áramfelvevõ
saru úgyis eltakarná. A mozdony homlokfalán a belsõ
hengerek rézbõl esztergált dugattyúboritását,
valamint a dugattyúfedelet imitálják. A négyhengeres
mozdony illúzió tökéletes. A rudazat filigrán,
de meglepõ, hogy a Heusinger vezérmû keresztfeje mûanyag.
A
kerékpárok karimája hagyományos. A mozdony
szû ivekben is nyugodt járású. A járólemezek,
lépcsõk hiánytalanok. A hamuláda oldalfalát
kialakitották, homlokfala nincs.
A
mozdonyhoz leginkább a XX. század 10-30-as évek gyorsvonati
forgóvázas kocsijait ajánljuk, ha lehet, legyen bajor.