Csodaszép fekete
 

A tavaly õszi kék S3/6 után még mindig számos szép lehetõség maradt a "Pacific" modellek gyártóinak. Májusban megjelent a ROCO BR18 402 pályaszámú mozdonya, már feketében. Az új modell némileg eltér a múlt évben új fejlesztésként, a világ modellpiacán elõször helyes tengelytávolsággal és kerékátmérõvel rendelkezõ mozdonytól. A mintául szolgáló nagy mozdonyt a müncheni Maffei 1908-ban, 3603 gyári számmal épitette. Ez volt az elsõ sorozat harmadik gépe. A DRG idõkben a 18 402 pályaszámot kapta és ezzel futott 1949 április 21-i selejtezéséig.

Az elsõ meglepetés a csomagolás, mely muzeális régiséget sejtet. Ha ezt nem is, de a ROCO valaha gyártott mozdonyainak legjobbjaiból kapunk ha ezt a modellt választjuk. Ami elõször feltûnõ, a finom kerék bordázat és a hihetetlenül vékony karima. Mi lesz ebbõl, ha elinditjuk? Nem siklott ki! Igaz, saját sinrendszerén futtattuk. A modellt most elõször készitették helyes csatolt kerék tengelytávolsággal. A mozdony 360mm sugarú iven minden nehézség nélkül futott. A dugattyú boritó rúdját fel sem szereltük, a modellhez  adott könyv csak vitrinmodell esetén ajánlja felhelyezésüket. A fõkeret áttört, mint az eredeti, és fémbõl készült.

Egy csavar oldásával a  modell széválasztható. A futómû cink öntvénybõl készült. A jó vonoerõért - biztos ami biztos - a kazánban is súlyöntvényt találunk. A ROCO megszokott ötpólusú modellje a szerkocsiban bújik, elöl lenditõsúllyal. A motor hátul csigatengely-fogaskerék kombinációval a tapadógyûrûs hátsó két tengelyt hajtja. A kardán a mozdonyrész hátsó tengelyére hat, a többi kerékpárra a mozgást a rudazat továbbitja. A motor alatt, amelyet két csavar rögzit a szerkocsihoz, találjuk az elektronikát. Elõl a lenditõsúly mellett találjuk a NEM 652 norma szerinti 8-érintkezõs digitális csatlakozót. A panel a szénimitációba rejthetõ.
Némi csalódást okoz, hogy a belsõ hengerek imitációja ugyan a mozdony homlokfalán látszik, de a belsõ rudazatot nem szerelték a négyhengeres mozdonyt idézõ modellre.
Az áramvezetés jó, de kevés ponton van áramfelvétel, egy húszkerekes mozdonynál ez meglepõ. A feliratok a megszokott pontosak. Még a járólemez oldalán is találunk nagyitóval olvashatóakat. A ROCO-nál megszokott félmaroknyi kiegészitõ most is jár. A csomagban találunk pályaszám-táblákat, Maffei-gyári táblát, állomásitási táblát és homlok-pályaszám táblát.
A terhelést jól birja, a valódi helyzetnek megfelelõ vonatot kivállóan húzta. A modell nagyon jó benyomást keltett, aki megvásárolja nem fog csalódni benne!
 
 

         

Vissza a modellezés-oldalra

Vissza az Aktuális oldalra