A tavaly õszi kék S3/6 után még mindig számos szép lehetõség maradt a "Pacific" modellek gyártóinak. Májusban megjelent a ROCO BR18 402 pályaszámú mozdonya, már feketében. Az új modell némileg eltér a múlt évben új fejlesztésként, a világ modellpiacán elõször helyes tengelytávolsággal és kerékátmérõvel rendelkezõ mozdonytól. A mintául szolgáló nagy mozdonyt a müncheni Maffei 1908-ban, 3603 gyári számmal épitette. Ez volt az elsõ sorozat harmadik gépe. A DRG idõkben a 18 402 pályaszámot kapta és ezzel futott 1949 április 21-i selejtezéséig.
Az elsõ meglepetés a csomagolás, mely muzeális régiséget sejtet. Ha ezt nem is, de a ROCO valaha gyártott mozdonyainak legjobbjaiból kapunk ha ezt a modellt választjuk. Ami elõször feltûnõ, a finom kerék bordázat és a hihetetlenül vékony karima. Mi lesz ebbõl, ha elinditjuk? Nem siklott ki! Igaz, saját sinrendszerén futtattuk. A modellt most elõször készitették helyes csatolt kerék tengelytávolsággal. A mozdony 360mm sugarú iven minden nehézség nélkül futott. A dugattyú boritó rúdját fel sem szereltük, a modellhez adott könyv csak vitrinmodell esetén ajánlja felhelyezésüket. A fõkeret áttört, mint az eredeti, és fémbõl készült.
Egy
csavar oldásával a modell széválasztható.
A futómû cink öntvénybõl készült.
A jó vonoerõért - biztos ami biztos - a kazánban
is súlyöntvényt találunk. A ROCO megszokott ötpólusú
modellje a szerkocsiban bújik, elöl lenditõsúllyal.
A motor hátul csigatengely-fogaskerék kombinációval
a tapadógyûrûs hátsó két tengelyt
hajtja. A kardán a mozdonyrész hátsó tengelyére
hat, a többi kerékpárra a mozgást a rudazat továbbitja.
A motor alatt, amelyet két csavar rögzit a szerkocsihoz, találjuk
az elektronikát. Elõl a lenditõsúly mellett
találjuk a NEM 652 norma szerinti 8-érintkezõs digitális
csatlakozót. A panel a szénimitációba rejthetõ.
Némi
csalódást okoz, hogy a belsõ hengerek imitációja
ugyan a mozdony homlokfalán látszik, de a belsõ rudazatot
nem szerelték a négyhengeres mozdonyt idézõ
modellre.
Az
áramvezetés jó, de kevés ponton van áramfelvétel,
egy húszkerekes mozdonynál ez meglepõ. A feliratok
a megszokott pontosak. Még a járólemez oldalán
is találunk nagyitóval olvashatóakat. A ROCO-nál
megszokott félmaroknyi kiegészitõ most is jár.
A csomagban találunk pályaszám-táblákat,
Maffei-gyári táblát, állomásitási
táblát és homlok-pályaszám táblát.
A
terhelést jól birja, a valódi helyzetnek megfelelõ
vonatot kivállóan húzta. A modell nagyon jó
benyomást keltett, aki megvásárolja nem fog csalódni
benne!