Néhány szó a Marklin Sinus motorjáról, felépitésérõl, mûködésérõl. A középsõ rész - a hagyományos motornál a forgórész - az állórész, amely kilenc kis tekercsbõl áll. A forgórész pedig nem más, mint egy köpeny, 12 pólussal, e köpeny közepén levõ tengely adja a hajtóerõt. A motor elõnye, hogy a nincs kopó alkatrész, nincs koszolódó szénkefe. A forgóáram elvét követve mûködik. Igazi elõnyeit lassúmenetben élvezhetjük, a vonóerõ sokkal lassabban és majdnem lineárisan csökken. Az áramfelvétele is lényegesen kissebb. A rángatás egyáltalán nem jellemzõ a motorral szerelt modellekre. A Marklin ES64 Dispolok részletes tesztje a V&M 2001 decemberi számában olvasható.
C-Sinus motor metszeti
ábra
Az állórész felépitése
Jelleggörbe
A motor beépitve
egy Dispolok modellbe
A teszt alanyául
szolgáló Marklin modell
(A képekre kattintva
nagyobb méretben is megtekinthetõek!)
Vissza az aktuális szám tartalmához
Ábrák: Marklin Fotók: Egly Tibor