ARCHIVUM
2008.11.16.
Kiállítás Szolnokon
2008.11.13.
Kiállítások November
hónapban
2008.10.21.
Kiállítás a hosszú
hétvégén Békéscsabán, plakát a részletekkel:
2008.09.07.
Kiállítás ismét
Tatabányán
A
kiállítás 2008. október 3-től 5-ig tekinthető meg a Vértes Centerben, a
kiállítás plakátja részletes adatokkal letölthető innen.
2008.04.04.
Vasútmodell kiállítás
Szolnokon!
A kiállítás
plakátja letölthető innen.
A
látnivalókból: ALOE klub modul terepasztal, LGB kertivasutak, modellvasút
és kiegészítők árusítása, tanácsadás.
Nyitva:
2008.04.11-13, naponta 10 és 18 óra között.
Helyszín:
Szolnok, Jubileum tér 1/a (a MÁV pályaudvar mellett)
2008.02.21.
Kiállítás Tatabányán
2008.
február 29-től március 2-ig
10:00-18:00
óra között
A
kiállítás gerincét a hatvani Liszt Ferenc EC Vasútbarát Klub 30 méteres
TT modulrendszere alkotja, de több más kisebb terepasztal mellett, lesz
50 éves magyar PéVé, kerti LGB vasút, Piko modellekkel teli vitrin, vasúti
fotó és bélyeg tárlat, továbbá lehetőség modellek, kiegészítők, szakkönyvek,
képeslapok adás-vételére és ingyenes szaktanácsadásra is.
Helyszín:
Vértes Center Bevásárlóközpont 2800 Tatabánya, Győri út 7-9 (a MÁV pályaudvar
mellett, a Volán buszpályaudvarral egybeépítve) - a parkolás ingyenes -
Információ:
70 - 3815406 Belépődíj: felnőtt 400 Ft, gyermek: 200 Ft
2007.10.08.
LGB forgalmazás
A Märklin
- LGB összeolvadás kapcsán felmerült a kérdés, hogyan lehet ezentúl LGB
termékeket vásárolni. Jelenleg csak a gyár üzletében (Museum shop) vásárolhatóak
LGB termékek, a paletta még átalakítás alatt van. Hamarosan azonban a hivatalos
kereskedőnél is megindul az árúsítás, erről itt hírt adunk.
Minitanks, ezután
Herpa név alatt
A Modelleisenbahn
Gmbh jelezte, hogy a Roco Minitanks termékek ezentúl a Herpa cég neve alatt
jelennek meg, tehát Herpa Minitanks néven. A hír szerint a fejlesztés továbbra
is a Modelleisenbahn Gmbh-nál marad.
2007.05.06.
Ingyenes Central
Station frissítés
A Märklin
minden Central Station tulajdonos számára ingyenesen elvégzi a firmware
frissítését. A frissítés tartalmazza a vágányút állítást is. A Central
Station tulajdonosok a vezérképviseletre adják le a készülékekeket, melyeket
május végén szállítanak ki Göppingenbe, majd visszaérkezés után szintén
a vezérképviseleten lehet átvenni azokat. Vezérképviselet: Egly Tibor,
Budapest, XI: Ramocsa u. 5-7, egly@t-online.hu
2007.03.30.
Kiállítások Győrben
és Miskolcon
Vasútmodell kiállítás Győrben
Nyitva: 2007. március 31-én
és április 1-én 10-18 óráig
A kiállításon megtekinthető:
A jellegzetes magyar tájat
bemutató - 30 méter hosszú – H0-ás terepasztal
Az 50 éves magyar PéVé fémvasút
Száznál is több MÁV és GySEV
egyedileg gyártott mozdony és vagon
Több kisebb terepasztal
különböző méretben
LGB kerti vasút
A kiállítás alatt lehetőség
van modellek, kiegészítők, szakkönyvek, képeslapok adás-vételére és ingyenes
szaktanácsadásra
Helyszín: Ady Endre Művelődési
Ház (régi Vasas) 9022 Győr, Teleki út 38
Információ: tasnadigyula@freemail.hu
Belépődíj: felnőtt 400 Ft, gyermek: 200 Ft
Letölthető
plakát
Vasútmodell kiállítás Miskolcon
Nyitva: 2007. május 4-től
6-ig naponta 10-18 óráig
A kiállítás alatt lehetőség
van modellek, kiegészítők, szakkönyvek, képeslapok adás-vételére és ingyenes
szaktanácsadásra is
Helyszín: Ady Endre Művelődési
Ház és Központ 3534 Miskolc-Diósgyőr, Árpád u. 2-4
Információ: 70-3815406 Belépődíj:
felnőtt 400 Ft, gyermek: 200 Ft
Letölthető
plakát
2007.03.09.
ALOE kiállítás
A kiállítás
plakátja a részletes programmal, elérhetőségekkel letölthető
innen.
2007.02.14.
Jótékonysági
kiállítás Székesfehérváron
2007 március
2- 4. között kiállítást tart a Baross Gábor Vasútmodellező és Vasútbarát
klub. Részletek a www.vasutmodellklub.hu
oldalon és a letölthető plakáton!
2007.02.07.
Ismét EPIVK kiállítás!
XVI.
Vasútmodell Parádé
2007.
február 17-18.
Szivárvány
Gyermekház, Pécs
Nyitvatartás:
szombaton 10.00 - 18.00, vasárnap 10.00 - 17.00
Részletes
információ: www.epivk.hu
2007.01.23.
NOCH 2007-es
újdonságok
A NOCH
2007-es újdonságai megtekinthetőek oldalunkon, PDF formátumban. Kattintson
ide a letöltéshez.
2007.01.17.
Állásajánlat
a Viessmann-nál
2006.12.04.
Kiállítások december
hónapban
Két kiállításról
kaptunk hírt:
A
(Kaposvár-) Mocsolád-Tab-Siófok vasútvonal megnyitásának 100 éves évfordulója
alkalmából tartanak kiállítást, december 6-8 között, a Műszaki és
Természettudományi Egyesületek Szövetsége Kaposvári Tudomány és Technika
Házában (Kaposvár, Bajcsy Zsilinszky u. 1/c). Nyitva naponta 9:00-17:30
között. Letölthető plakátjuk itt.
Valamint,
az ALOE klub tart kiállítás Győrben, részletes program, nyitvatartás és
cím a letölthető plakáton olvasható!
2006.11.19.
Märklin-Trix
2007 újdonságai
Hivatalosan is eldőlt, hogy mely Insider és Fan Club modellek kerülnek
kiadásra. Az 1 méretarány kedvelői megkapják a világ első mallett óriását,
ami természetesen nem lehet más, mint az egykori bajor csoda, a későbbi
BR 96. H0-ban a 05 - szerencsére - borítás nélküli változata érkezik, a
maga 16 digitális funkciójával. A Z a csak protípusként létezett BR53 kondenz
szerkocsis mallettjét hozza. N-ben egy pacific változat érkezik.
Az
Insider
modellek részletes bemutatója már olvasható a képviselet oldalán!
Ez év decemberére elkészül Märklin második magyar MÁV modellje is. Sokak
egykori kedvence, az M61 004 múzeumi állapotát idéző modell (pontosabban
festési változat) digitális, és még a Közlekedési Múzeum védettséget igazoló
táblája sem hiányzik róla. Ára a képviseleten 248 euronak megfelelő forint
lesz. Érdeklődni a vasutandmodell@t-online.hu
címen lehet!
2006.11.07.
Az új szelek
Göppingen felől fújnak
Talán még soha nem jelentkezett Märklin-Trix íly korán a következő
év modelljeivel, mi több a HighLight kategóriával. Ha nem fejlesztik váratlanul
és hírtelen a Taurusként elhíresült ES64 sorozatokat (V1-V5) az ÖBB most
többszáz Rh 1012-val látná el feladatait. A mozdony ugyan sok kiváló tulajdonsággal
rendelkezett, de kétszer annyiba került volna, mint végül felépített utódja.
Az
ÖBB csak három gépet állított szolgálatba. Trix 2007-ben az 1012 002, és
a 1012 003 pályaszámú modelleket hozza, és a két változatot előfogatolásra
ajánlja. Előkészületben az ÖBB Rola vonata
is,
így lesz mit vontatni. A digitális dekóder csatlakozó 21 pólusú lesz. A
motor kardánnal valamennyi tengelyt hajtja. A vezetőfülke alaposan kidolgozott,
az 1-es állásban mozdonyvezetővel. A világítás meleg fehér led. A modellről
előzetesként PDF tájékoztató letölthető erre a linkre
kattintva!
Märklin emléket állít a TEE vonatok szolgálatba állításának 50. évfordulóján.
A francia és belga változatban készített modell a különböző áramnemnek
megfelelő különbözo szerkezetű és méretű
áramszedőkkel
kerül a boltokba. A modell váltó és egyenáramra alkalmas változatban egyformán
megjelenik. A mozdonyokhoz két egykor híres INOX-cróm kocsi készletet is
kiadnak:
1.)
négy kocsiból áll: két fülkés kocsi, egy étkező és egy generátor kocsi
2.)
két ülőhelyes és egy bistro kocsi.
A
kocsik egzakt 1:87 méretarányúak, tehát Märklin egy körkérdés eredményeként
beadta a derekát. A kocsik 289mm hosszúak, a generátoros jármű 264 mm.
A TEE mozdonyok és kocsik az 1972-es állapotnak megfelelőek. A modellek
2007 harmadik negyedében várhatóak.
2006.10.20.
Kiállítások október
és november hónapban
Két
kiállításról szeretnénk hírt adni, elsőként a Mocsolád-Tab-Siófok vasútvonal
megnyitásának 100. évfordulójára nyílt rendezvényről:
Valamint
eljuttatták szerkesztőségünkhöz a veszprémi kiállítás meghívóját
és versenykiírását is, a linkekre kattintva
Word Document formátumban tölthetőek le!
2006.09.18.
Innotrans 2006
Idén is
megrendezik a neves szakkiállítást, oldalunkról letölthető a kiállítás
plakátja. A kiállítás honlapján minden további információ megtalálható:
www.innotrans.com
(Kattintson a nagyobb méretű
képhez!)
2006.08.02.
Elég volt!
A Märklin-Trix megelégelte a több éves huzavonát és kibillentette a több
év késést összehozó külső fejlesztőt a Mobil és Central Station programból.
A váltóáramú Mobil Staion majd egy évet késett, a Central Staion kis híján
kettőt. A fejlesztési költségeket a Märklin állta. Amint várható volt,
ez évben mástól is megjelenik a pult, természetesen más színben és kissé
más formájú gombokkal. A pult tudja, amit a megrendelőnél - nyilván nem
véletlenül - "kifelejtettek". A Märklin felállította saját tervező, fejlesztő
digitális csoportját. Vége a hercehurcának, és a költségek is ellenőrizhetové
válnak.A Trix ez év tavaszán kiadott és később upgradelhető pultja január
végére (azaz a nürnbergi vásárra) lesz készen. Ez több hónap csúszás az
eredeti tervekhez képest, de a tulajdonosoknak bőven megéri, mert pultjukat
ingyen fogják feltölteni az új, a beígértnél lényegesen gazdagabb programmal.
A digitális berendezések belvilágának ellenőrzésekor ugyanis kiderült,
hogy azok lényegesen többre képesek, ha akarják.
A Märklin nagyon akarja! Ezek után az sem meglepő, hogy a jövő év
végére ígért Trix centrál is sokkal többre lesz képes, mint ahogy azt eredetileg
ígérték. Most már csak egy várható (el): a modellező türelme, amivel az
elmúlt években nem egyszer visszaéltek a fejlesztők.
A
Märklin nagy tanulópénzt fizetett. A tanulságot levonták. - VM
2006.06.30.
Kiállítás Veresegyházott
A Baranyai János Vasútbarát és Modellező Klub, a Kordina Zsigmond helyi
kör Budapest a MAVOE és a Váci Mihály Művelődési Ház rendezésében Vasútmodell
Kiállítás és 53. Országos Vasútmodell Verseny valamint Vasútmodellező Klubok
Országos találkozója lesz Veresegyházon 2006.június 30. és július 1-2-n.
Helyszín:
Művelődési Ház /Köves u.14./
Nyitva:
2006. június 30./péntek 10-18 óráig július 1./szombat/ 11-18 óráig és július
2-/vasárnap/ 10-18 óráig
Ezzel
egy időben fotókiállítást is látható "Hazánk Ipari Öröksége:a Gőzmozdony"
címmel, mely alatt megemlékeznek a 160 éve Pest és Vác között 1846.július
15-én megnyitott első gőzüzemű vasútvonalról.
2006.05.26.
Gyermeknapon
kiállítás a LÁNGban!
Időpont:
2006 május 26-28.
Helyszín:
Budapest XIII. Rozsnyai u. 3.LÁNG MŰVELŐDÉSI KÖZPONT
A kiállítás
tervezett programja:
Földszint
nagyterem:
A
Kisvasutak Baráti Köre bemutatja 0e-s modulterepasztalát, amihez több magánszemély
is csatlakozik egy-egy modullal.
A
színpadon Ferihegy 2 repülőteret modellezzük nagyvonalakban, több repülőgép
modellel, ami Pál Gábor gyűjteménye, munkája, valamint LGB, kerti vasút
bemutató lesz látható.
A
teremben még láthatunk az 50-es években gyártott PV vasútmodellt, valamint
ajándéktárgyakat és képeslapokat vásárolhatnak.
Magyarország
legújabb vasúti témájú magazinja az INDÓHÁZ, is megtalálható lesz a rendezvényen.
Galéria:
Szombat-vasárnap
modellbörze
Emelet:
110-es
terem
Ebben a teremben különböző méretű és méretarányú hagyományos terepasztalt
mutatunk be:
Gyermekvasutasok TT-s terepasztala
Major Andrea: H0-ás terepasztal
Baronfeid Zsolt: H0e-s terepasztal
Honti Péter: N-es terepasztal
Bojsza Gábor: H0-s terepasztal-dioráma
Szidon Péter: TT-s terepasztal
Gaszt Péter: dioráma
Enyedi László: TT-s fűtőház-dioráma
Továbbá vitrin modellek láthatók még.
112-es
terem
Már nem első alkalommal mutatkozik be a Magyar Virtuális Vasúttársaság.
A nagy érdeklődésre való tekintettel ismét láthatók lesznek, új és régi
vonalak, járművek. Négy számítógépen kísérhetik nyomon és talán ki is próbálhatják
a virtuális vasút érdekességeit.
113-as
terem
Itt látható az a H0-ás terepasztal, amit Kara Laci bácsi felajánlásának
köszönhetünk. Híven tükrözi a 70-es, 80-as évek modellezési lehetőségeit,
amikor még nem nagyon lehetett kapni a mai csúcsminőségű anyagokat, kiegészítőket,
modelleket.
Belépőjegy:
felnőtt 500.- gyerek / 10 éves korig /, nyugdíjjas 250.-
Nyitvatartás:
péntek-szombat 9.00-17.00.-ig, vasárnap 9.00-16.00.-ig
2006.04.11.
Jönnek a Talent-ek
Április második felében folyamatos próbafutások és hatósági vizsga után
kapnak engedélyt a forgalomba állításra a Bombardier Talent elektromos
motorvonatok. A MÁV nagyon kedvező áron tíz egységet vásárolt. Az első
két vonat forgalomba állítása Budapest-Hatvan vonalon májusban várható.
Az egységek nem azonosak az ÖBB-nél nagy számban forgalomba állított Talenttel.
Legfőbb különbség a kétáramnemuség. Az osztrák vonatok csak egyáramnemuek.
A Talentokat természetesen felszerelik - ez a forgalomba állítás elofeltétele
- a MÁV-nál szabványos EVM biztonsági berendezéssel. A vonat ülőhely
elrendezése is eltérő. A magyar vonatokban kevesebb lecsapható ülohely
lesz. A MÁV asztalokat is szereltet a zsöllyékbe. A magyar vonatok klimatizáltak,
az osztrák nem. Gondosan ügyelnek arra, hogy a távolabbi jövőben, amikor
a MÁV már sokkal több nagy kapacitású vonategységgel fog rendelkezni, akár
nemzetközi forgalomban, a Tatabánya-Bécs vonalon is szolgálhassanak. Ehhez
a technikai elofeltételek biztosítottak. A MÁV által vásárolt egységek
folyamatosan érkeznek és a vizsgát és a hatósági engedélyt követően állnak
szolgálatba. A MÁV az év végéig valamennyi Bombardier vonatát szolgálatba
állítja. A tíz egység elegendő a Budapest-Hatvan személyforgalom ellátására.
Örvendetes késedelem
a Trix Mobile Stationnal
Első látásra bugyuta PR fogásnak tunhet a cím, pedig amit írtunk igaz.
Märklin
Mobil Stationjának sikerét látva Göpppingenben döntöttek, hogy Trix - tehát
egyenáramú - változatban is kiadják a digitális pultocskát, de mivel
az egyenáram kezelése egyszerűbb, mindjárt 20 mozdonyos memóriával. A software
fejlesztok azonban újabb problémákkal szembesültek, s az elsőként megjelenő
start készletek késtek. A türelmes modellező szomorúan látja, mit kapott.
Pultja nem mindent tud - még most sem. Trix korrekt, mert talál a
csomagban egy sárgaszínu A4-es lapot, amivel jogosult Mobile Stationja
ingyenes upgradelésére. Május végén valamennyi Trix Mobile tulajdonos elfáradhat
a magyar képviseletre, ahol készülékét upgradelni fogják.Természetesen
csak azokét, akik sárga szelvénnyel érkeznek. A vásárlás a világon akárhol
történhetett, csak a sárga igazoló lappal és természetesen a Mobile Staionnal
kell rendelkezni. Az upgrade tartalmazza a teljes könyvtárat- ebben 2006
később megjeleno újdonságai is szerepelnek. Az igazi örömhír - és itt válik
a cím igazzá - hogy nem 20, hanem 40 digitális mozdony adatait lehet a
Mobil saját programozott könyvtárában tárolni! Ezzel nagyon sok vasútmodellező
letudja a digitális "korszakot", hiszen kevesen vannak, akik több mint
40 digitális mozdonnyal rendelkeznek. Sokan esküsznek a pálya analóg irányítására
és csak a mozdonyokat digitalizálják. Ők most örülhetnek, hiszen megkapták
a legolcsóbb digitális irányítót. Akinek más gyártótól származó gyujteménye
van, összeállíthatja könyvtárát, és ugyanúgy vasutazhat, mint a Trix mozdonyokkal.
Trix 2007 júliusában kiadja a mindent irányító Central Station-t is, ami
ugyanúgy dupla címmel muködhet majd, mind Trix Mobilja. A Märklin változat
16000 címet tud, Trix-el kis túlzással a fél ország modellvasútját lehet
majd irányítani.
2006.03.31.
Árvíz - buszpótló
vonatokkal
Péntek
este 7 órától Vác és Budapest között a 2. számú főutat lezárják, az érintett
településeket csak vonattal lehet majd megközelíteni. A Volánbusz bérletek
a vonatokon is érvényesek!
Értesüléseink
szerint a Szentendre felé vezető 11-es út is víz alá került.
2006.03.20.
A Siemens TS
leszállította az első budapesti Combinot
Budapesten
az első 100%-ban alacsonypadlós villamos
2006. március 14-e emlékezetes lesz a villamos bolondoknak, szakembereknek
s az utazóközönségnek egyaránt. A Hungária kocsiszínben egyelőre csak tárolt
első villamos bemutatása megtörtént. A körút 4-6 vonalát és a megállókat
júliusig teszik alkalmassá a világ egyik legkorszerűbb szállítóeszközének
fogadására. Peront magasítanak, s a pályát több helyen rekonstruálják,
ami ugyancsak esedékes a Margit pesti hídfőjénél megsüllyedt pályát látva.
A villamos első útját vasúton tette meg Wien Simmering - Budapest Ferencváros
között. Az év végéig 25 egységet szállítanak a fővárosba, a maradék
15 jövőre érkezik. Összesen 40 egységet vásároltak.
A egybenyitott hatrészes csuklós villamos hossza 53,9 m (ezzel a világon
a leghosszabb), szélessége 2,40 m. Utasbefogadó képessége 353 fő. A szerelvények
a világ legforgalmasabb villamos vonalán, a 4-6-on szolgálnak. Színük sárga,
de – ki tudj miért – nem a hagyományos. Úgy látszik a designerekig nem
hallik el az „ohh… gelbe Strassenbahn” sóhaj (magyarul nem írtuk, arra
a kutya se hederít). Az ablak-partie is fekete a szokásos fehér helyett.
Vigasz, hogy jól mutat a BKV logo.
A villamosokat acélból építették, bár eredetileg alumínium lett volna,
de a leszállított egységek (ca. 400) világszerte repedeztek (van, ahol
csak hisztéria volt az egész) és az akkor még csak rendelt, de még nem
épített vonatokat Budapest lemondta. A dolog előnye, hogy eredetileg a
Düsseldorf közeli Uerdingenben készültek volna, ami sokkal hosszadalmasabb
szállítást jelentett volna. A hajtás a Combinonál, már vagy ötszázszor
jól bevált forgóáramú hosszában elhelyezett motorokból és rövid tengelyekkel
csatolt belső hajtású kerekből áll, melyből vonatonként négyet találunk.
A vonatvégek forgóváza nem hajtott.
A szolgálatba állítás várható időpontja 2006. július.
1887.
november 28-án indult az első villamos a Nyugati pályaudvar és a Király
utca között. Azok is, akárcsak a Combino, Siemens vonatok voltak.
Technikai
adatok:
Építés
éve: 2005 - 2007
Modulok
száma: 6
Járműszekrény:
nemesacél, hegesztett
Nyomtáv
(mm): 1 435
Teljes
hossz (hük, mm):
53 990
Szélesség
(mm) 2400
Magasság
(mm): 3300 sínkorona fölött (áramszedő nélkül)
kerékátmérő
(mm):
600
Ajtók:
8 kétszárnyú, 1300 mm széles
Maximális
tengelyterhelés (to): 10
Beszállási
magasság(mm): 320
Padlómagasság
(mm): 350
Áramnem:
DC 600 V
Teljesítmény
(kW): 8 x 1000
Legnagyobb
sebesség (km/h): 70 km/h
Férőhely
(4 fő/m2):
353, ebből 58 ülő
A
100%-low-floor tram for Budapest:
First
Combino arrives in the Hungarian capital
The first Combino type low-floor tram arrived in Budapest today, March
14, 2006, and has meanwhile been put on public display at the Hungaria
Depot of BKV Zrt, the urban transit operator. The Combino left the Vienna
production plant of Siemens Transportation Systems yesterday and was transported
by rail to the Hungarian capital. Siemens is to deliver a total of 25 such
trams by the end of the year. All of the Combino ordered will be deployed
in passenger service by the middle of 2007.
The order called for the delivery of 40 vehicles in all. Each one consists
of 6 modules with an overall length of 53.9 meters and width of 2.40 meters,
making this tram which can carry up to 350 passengers one of the longest
in the world. The 100% low-floor vehicle has a step height of 320 mm that
ensures especially convenient boarding and exiting for all passengers.
The arrival of the first Combino marks the beginning of the low-floor tram
era in Budapest.
The new Combino will operate on tramline No. 4-6, which is the world's
highest density line.
The outer appearance of the Combino is dominated by the typical Budapest
colors of yellow with black window panels and by the green-blue striping
and logo of the operator BKV.
The bodyshells of the individual tram modules are made of welded stainless
steel. Each one of the six modules rests on running gear that has proven
reliable in over 500 vehicles so far and been equipped with a new suspension
for enhanced riding comfort. Four of the tram's running gear are each driven
and braked by two wear-free, environment-friendly three-phase AC motors.
The modules are connected to one another by a combination of flexible articulation
joints and concertina envelopes which enable the vehicle to negotiate all
possible curves and the passengers to walk through the interior from end
to end.
The first two Combino will be delivered to Budapest in March 2006 and undergo
prototype testing by the local authorities. They are due to enter revenue
passenger service in July 2006.
It was on November 28, 1887 that Budapest's first electric-powered tramcar
started operating between West Station and Kir?ly utca. That tram was also
built by Siemens. Now, 118 years later, a modern low-floor tram by Siemens
will once again make its service debut on the popular Boulevard Line 4-6.
Vehicle
data:
Year
built: 2005 - 2007
Type
of vehicle: Bidirectional
Number
of modules: 6
Type
of body construction: Welded stainless steel
Track
gauge (mm): 1435
Vehicle
length over buffers (mm): 53 990
Vehicle
width (mm): 2400
Vehicle
height (mm): 3300 above TOR (without pantograph)
Wheel
diameter, new (mm):600
Number
of doors: 8 twin-leaf doors each side (width 1300 mm)
Maximum
axleload (t): 10
Step
height (mm): 320
Floor
height (mm): 350
Line
voltage: 600 V DC
Traction
rating (kW): 8 x 100
Maximum
speed (km/h): 70 km/h
Capacity
(4 pers./m2): 353 (of which 58 seated)
SIEMENS
TS - VASÚT&MODELL 2006.03.14.
2006.03.20.
Veszprémi kiállítás
2006.03.05.
FALLER 2006
Faller
újdonságok -5MB PDF formátum, letölthető honlapunkról.
A
közeljövőben tervezzünk beindítani rendszeres újdonság rovatunkat, ahol
az egyes gyártók által kiadott anyagokat összegyűjtve megtalálhatják majd.
Klub 424 kiállítás
2006.03.05.
RAILFILM 2006
“Minden passziónak illik egy tudományos nevet adni, ebből az okból kifolyólag
én is alkottam egy pszeudotudományos görög hangzású nevet Philoszidernomusz
– azaz a vas út szerelmese”, írja jó barátunk, és a vasuti dokumetáris
filmek atyja, Bob Symes a BBC egykori rovatvezetője, szerkesztője, bemondója
és a vasutak bennfentes ismerője, aki az egész életét ennek a szeretetnek
áldozta fel, járta és filmezte a világ vasútjait 1954 óta.
Mindannyiunk osztja eme passzió örömeit, a geológiai csodákat, a geografikus
megoldásokat amit a vasútépités vont maga után. A emberi tényezők, illetve
annak geopolitikai távlatai is jelentős szerepet játszottak abban, amiben
a
vasut kedvelői mind a mai napig megtalálják a maguk egyéni kedvtelését,
a hobbijuk alapját.
Ma a 21. század küszöbén már nem vagyunk kötve a sztatikus ábrázolásokhoz,
a fényképekhez. Itt van az új technika, a videoforradalom, ami immár a
lakásunkba hozta be a TV studiók titokzatos világát, mégpedig korábban
elképzelhetetlen minőségben. Nos ezt a forradalmat szeretnénk a RAILFILM
versennyel meglovagolni, nagy profi cégekkel a hátunk mögött, megpróbálunk
azoknak a vasutkedvelőknek, akik nem riadnak vissza a videotechnika kihívásaitól
sem, egy új nemzetközi fórumot teremteni, ahol évente mindig más
és más országban szeretnénk az értékes beküldött videokat egy gálaest keretében
díjazni, és a verseny egyes versenymunkáit a verseny folyamán egy új technológia
keretében (internetes TV) bemutatni szerte a világban, hiszen eme új technológia
pillanatnyilag az egyetlen amit kis befektetés ellenére is, szerte a világon
nézni lehet (www.bahnorama-tv.com),
meghozzá nem is akármilyen minőségben. (A legjobb eredményt természetesen
akkor kapjuk, ha a PC-n fogott műsort, egy megfelelő videokártya segítségével,
egy normális TV-n nézzük.).
A versenyőnk első évfolyamának a gálaestje a MOROP kongresszus keretében
(www.morop.org) lesz megszervezve méghozzá
a szlovákiai Kassán 2006 szeptember elején. Itt kerül sor majd a
nyilvános dijátadásokra, és a nyertes filmek bemutatására. A Railfilm versenyek
későbbi évfolyamai Európa más más városaiban kerülnek majd megrendezésre,
igy reméljük a résztvevők széles körei is majd magukénak érzik a versenyt.
A versenyünk propagálásában jelentős szerepet vállalt Európa egyetlen kizárólagos
vasuti TV-je is, a BahnTV, amit az ASTRA müholdon kell keresni digitális
vevővel.(www.bahntv-online.de)
A
versenymunkákat Bob Symes vezetése alatt egy nemzetközi zsüri fogja majd
értékelni (a zsüritagok névsora a cikk irása időpontjában még nem végleges).
Íme tehát a kihívás, amin most az első évfolyamban mindenki csak nyerhet:
a versenyzők értékes dijakat, a szervezők tapasztalatokat és majd talán
munkatársakat is találnak a jövőbeni terveikhez, és a sok vasutbarát megismerhet
olyan vasutakat is, amikről eddig csak könyvekben, ujságokban olvashatott,
és nem utolsó sorban egy olyan nézőpontból mint bárki más a sorainkból
tenné, s közben talán még szórakozhat is.
Minden
egyébb részlet a www.railfilm.net
címen található magyarul is.
Várjuk
a versenyzők jelentkezését, s aki mer az nyer!
A
jelentkezési határidő 2006 május 31. - Eugen Takács, a szervezőbizottság
tagja.
2006.02.19.
NOCH
Honlapunkról
már letölthetőek a NOCH idei újdonságai.
7,6MB PDF file (az indegyes Adobe Readerrel olvasható)
2006.02.08.
Ez a ROCO már
nem az a Roco
A nyilvánosságot meglepte az új sínrendszer meghirdetése, pedig tetszik
- nem tetszik rég időszerű volt, és az úgynevezett „belső körökben” korábban
ismertették is, de Európa higgadtabb felében aranyszabály, hogy újról először
csak a gyártó nyilatkozhat, így az ismeretet a beavatott szakma a nyilvánosság
nem hasznosíthatja. Akinek - hülyeségből, feltűnési viszketegségből – mégis
eljár a szája, örökre kizárja magát a befogadottak köréből.
A gyártó újabban és egységesen teljesen merev töltéssel operálnak. Roconál
tudták, hogy az ollóval vágható gumi fölött rég eljárt az idő, ugyanis
új asztal építésekor az ágyazat java mehet a kukába. A vágynak, hogy új
rendszert építsenek csak a gazdasági problémák állták útját, mert a gyárépítkezést
kellett volna vissza fizetni, ha kivárják a bankok… de ez egy másik és
cseppet sem ízléses történet. Nos az újjá alakuló Roco cégutód – mert a
név a hagyomány őrzésén kívül már semmi mást nem jelent - a Modelleisenbahn
GmbH (Modellvasút Kft.) első dolga a kompakt és könnyen valamint gyorsan
kezelhető sínrendszer.
A régi ágyazatos anyag nagy veszteséggel és lassan építhető, kitérőknél
sok a 10-20mm hosszú kiegészítő darabka, ami csak a hibaforrások számát
növeli. A váltók (azaz kitérők) szürke és tűl széles gumiágyazata
csak egyszer volt szabható, ugyanis az ágyazat csak a mechanika trancsírozása
és tönkretétele árán bontható. A nagyobb konkurensek között az egykor
forradalmian új termék sereghajtó lett.
„Mindig jól értesült” honi köreinkben néhányan tudni vélik, hogy csak kényszer
szülte lépés az új rendszer, mivel a régire gyártási joga nincs az új cégnek.
Ez igaz, de gyakorlati jelentősége nulla, és ott a Roco line továbbra is.
Nyomós ok, hogy a gépek elhasználódtak és a további gyártáshoz szerszámfelújításokba,
mi több nem egy esetben új szerszám építésébe kellett volna kezdeni, ami
az új rendszer árát meghaladja. Az új rendszer ugyanis kevés elemből áll
(lásd múlt heti összefoglalónk képtárában a két mérettáblázatot), ami a
kevés szerszám gyors megtérülését eredményezi, mivel gyorsan és sokat kell
gyártani és piacra dobni. Ez egyúttal, a modellezők nagy örömére olcsóbb
sínanyagot jelent. Üröm az örömben, hogy az un. angolváltó csak jövőre
érkezik. Addig sincs baj, mivel a ROCO line sínrendszert tovább gyártják,
s annyira vigyáztak, hogy némi fejtörést követően – eltart egy ideig, míg
megszokjuk – a kétfajta anyag geometriailag illeszthető, igaz az alátöltést
a modellezőnek kell kifaragnia. Olcsóbb, mint a régi ágyazatos, amit nyírhatunk,
s átalakításkor mehet a szemétbe. Ez utóbbi is komoly argumentum volt az
új rendszer kialakításakor. Ehhez jött még, hogy az új modellező generáció
mindent gyorsan szinte azonnal akar – mert elkényelmesedett – s egyáltalán
nem érdekli, hogy mennyire élethű az, amin játszik. Ebben a magyar modellező
jóval igényesebb. Az új rendszer megjelenése felvet egy további kérdést…
meddig maradnak a 303mm hosszú EC, IC kocsik, melyeket vizuálisan megnyugtatón
csak az új rendszer R3-R4 ívein lehet futtatni. Lehet, hogy egy másik gyártó
286mm hosszú, még esztétikailag elfogadható kocsihossz mérettorzítása lesz
általánossá.
A mai európai átlag lakások mérete nem teszi lehetővé komoly vasútüzemi
terepasztalok építését, ezért visszatértek a régi klasszikus 22,5 fokos
kisebb helyigényű kitérőhöz, ami első hallásra hátborzongató, de vizuálisan
a tárgy tapintásakor egyáltalán nem dőlt össze a világ. Mivel mintát adni
még nem tudtak, ki kell várnunk a nyarat, amikor elkészül. Mivel a rendszer
kevés elemből áll, felszerszámozása olcsó (persze így is egy vagyon), s
ami a legfőbb, versenyképes a piacon elmúlt évben megjelent két egyenáramú
másik sínrendszerrel, sőt az egyiket a sínszál anyagában felülmúlja, sőt
az ágyazat mindenképpen előny.
Az
ágyazatot kissé keskenynek találjuk, de legalább tetszés szerint lehet
belőle a különböző korok (Epochok) ágyazatát kialakítani. A sínszál alatt,
akárcsak a valóságban átlátunk. Ezt eddig csak Trix új C83-asa tudta. A
sínvégek csatlakozása példás, és ez az ágyazatra is vonatkozik. A ágyazat
nélküli Roco Line program továbbra is gyártásban marad, tehát kedvelőinek
nincs mitől félnie. A cégnél előbbiekre megesküdtek. A többit meglátjuk,
ha már kapható lesz a teljes geoLine.
Az első hivatalos anyag láttán - főleg a kitérő szögétől - kissé elszomorodtunk.
A napokban megismerhettük a már elkészült elemekkel és a kapott mintát
lapunk nyomtatott kiadását be sem várva, bemutatjuk.
Alaposabb
ismertetéssel csak akkor foglalkozunk újra, ha már teljes pálya építéséhez
fajta elegendő elem lesz kapható. A sínprofil teljesen azonos a jól bevált
Roco Line konstrukcióval. A sínszál anyagában sem eltérő, és az újprogram
részeként gyártott átkötő darabbal könnyen illeszthető (képe múlt heti
híradásunkban). Az előzetesben még külön betétként emlegetett rezgés és
hangtompítás az elő-szériában már beépített (a modellező örömére újabb
költségcsökkentés). Az ágyazat belsejében kis gumifejjel bevont a terep
alaplapjának felületét érintő támasztó bütykök vannak, melyek a lerakott
és nem rögzített pályát is stabilizálják. Az oldalirányú kábel bevezetésekre
elvékonyított és kivágható ágyazat töltés oldalakat hagytak Számos más,
a jövőben elkészítendő elektronika befogadására kialakított befogó fal
és csatlakozó bütyök található a töltés üreges belsejében. A pályákat zavaró
és sok közeli képet elrondító túl nagy sínvég kapcsoló sarukat elhagyták,
azok az ágyazat végbe öntöttek rendkívül stabil érintkezést biztosítva.
Képeinken
- reméljük sikerül – alaposan bemutatjuk az geoLine sín részleteit.
A rendszer részletes már terepépítéshez elegendő darabjának kiadását követően
a VASÚT&MODELL hasábjain visszatérünk. V&M
2006.01.31.
A ROCO új sínrendszere
Nürnbergi
"szenzáció"
A magyar modellezés évtizedeken át a PIKO volt. Eszi, nem eszi nem kap
mást jelszóval hozzászokott a magyar, egy a modell egy a cég. Az
1990-es összeomláskor az űrt kitöltötték a ROCO-val, és - sajnos - folytatódott
a reflex, is egy a modell egy a cég. Ennek bumerángeffektusát „élvezhettük”
a tavaly ősz óta. A közismert szomorú és meglehetősen mocskos történet,
ha happy end-el nem is, de legalább a cég fennmaradásával végződött. A
sínrendszer azonban megújul mert nincs értelme az évekig tartó jogvédelmi
huzavonának. 2006 III. negyedévében piacra kerül a 385 mm alapegységre
felépített geometriájú rendszer, melynek átszelési kitérője (magyarul angol
váltó) csak a jövő évben érkezik, és még csak rajzként létezik. Az egyenes
kitérők mintái elkészültek, az íves kitérők rövidesen tesztpadra kerülhetnek.
Az
új sínrendszer szerkezeti felépítésében kísértetiesen hasonlít KATO töltéses,
pattintsd össze palettájához, de a sínkapcsolat teljesen eltérő.
A régi Roco-line a 61120 kat.sz. 100mm átmenő sínnel kapcsolható az új
rendszerhez. Az alap egyenes (61111) 200mm hosszú. Az átvezető sínszál
nélkül a rendszer öt egyenesből és négy íves - R1-R4 - sínből áll. A kitérők
200mm hosszúak, és meglehetősen nagy, 22,5 fokosak, de KATO-tól eltérően
nem oldalt felhelyezhető hajtóművel, hanem a régi jól bevált ágyazatba
helyezhető ROCO hajtással, melyből változatlanul lesz digitális is. Az
íves váltók az R3-R4 átkötésre épülnek. Mivel az új ágyazat merev nagy
a zajveszély. Ehhez külön zajcsökkentő betétet (61181) készítenek. Az ágyazat
formája nagyon hasonló Trix C sínéhez. A sínszál geometriája még nem publikus.
Mivel ágyazatos, flex sínre nincs kilátás.Nagy ötlet az ágyazatba pattintható
Reed-relé. A vágány a 61180 kat. sz. töltésvéggel zárható. A rendszer geometriai
alapja 358x76,5mm. E raszter segítségével bármely pálya megtervezhető.
A 385 mm értéket a az alap egyenes (200mm) és elleníve (185mm) adja. A
sínrendszer részletes ismertetésére annak elkészültekor a Vasút&Modell
hasábjain visszatérünk. Előzetesként néhány kép a képtárba
felkerült. Az adatok és ábrák tájékoztató jellegűek!
- V&M
Liliput rövidhír
A Liliput
H0-ban elkészíti a FLIRT-tet. Magyar vasútmodellezok térdre, imához! (http://www.liliput.de/)
2006.01.26.
Nürnberg
2006
Nürnbergi
előzetes...
Február
2-7 között kerül sor a világmegváltó tervekkel keresztül-kasul átszőtt
modellvasutasok zarándoklatára. A mintavásárra megint több kiállítót verbuváltak,
ami dicséretes. A tény önmagában örvendetes, de mi és mennyi lesz az újdonság?
A kilábalni látszó ROCO a jövő hétre ígérte 2006-os nagykatalógusát. A
fejlesztésekről még nem sok szivárgott ki, de nekünk magyaroknak megint
jut egy Szergej, ezúttal GySEV (M62 902) a sáfrányoldalú rombuszos epoche-ból.
Le a kalappal, hogy még most e nehéz időkben is futja magyar modellre!
Fleischmann
szokás szerint – ki tudja hányadszor - ismét megnyeri a legszebb modell
címet. Időközben elkészült a múlt újdonságaiból az utolsó, betonaljas flex
sín is. Szokás szerint novemberre várható az éves és kötelező teljes újdonság
mozdony. A nürnbergiek az egyedüliek, akik tartják magukat, és nem engednek.
Märklin
október-november fordulóján hozza az M61 004 MÁV NoHAB-ot. A TAPOLCA névre
keresztelt gépről nem fog hiányozni a Közlekedési Múzeum védelmet adó táblája
sem, no meg a névadó város címere is ott díszeleg majd a modellen. Mivel
a mozdony fémvázas, szerszámmódosításra nem kerítettek sort, mert
az új modell árába kerülne. Természetesen elhagytak idegen részeket. A
nagyteljesítményű hajtású modell mfx dekóderes lesz, és a szokásos digitál
funkciókon kívül a légsűrítő és szelep hangokat és a fékpofák csikorgó
hangját is tudja. Ára mintegy 7-8000 forinttal lesz alacsonyabb a
három évvel ezelőtti MÁV Taurus-nál. A bajor vasút szerelmesei szép darabokat
kapnak Trixtől is. Március végére teljes a Trix C sín program. Lasz svájci
Krokodil, ezúttal 1-es léptékben.
Ha
NoHAB akkor MÁV! Felzárkózik a sebnitzi Tillig is, mert júliusra kiadja
a MÁV NoHAB régi festésű új gépezettel és szerszámmal készített modelljét.
Szinte mindenki egyszerre vette észre, a NoHABok közül a magyar volt a
legszebb.
Piko
digitális hobby, tehát kezdőknek ajánlott Herkules sorozattal érkezik.
Trix és Märklin is kiad a 25000 forint körüli E 185-ből és Herkulesből
több digitális változatot.
Ennyit
elöljáróban, a többi a jövő héten kiderül.
2005.11.24.
Programok az
elkövetkező hétvégékre
XV.
Vasútmodell Parádé
Pécsett
2005.
november 26 - 27.
Pécsi
Ifjúsági Központ Szivárvány Gyermekház
dr.
Veress Endre u. 6.
Nyitvatartás
szombaton: 10.00 - 18.00
vasárnap:
10.00 - 17.00
-
23 négyzetméteres N klubterepasztal
-
H0 digitális modulterepasztal "hangos" mozdonyokkal
-
N méretű digitális szegmens terepasztalrendszer
-
Analóg és digitális játékterepasztalok gyerekeknek
-
Kertvasút méretű modulterepasztal
-
Író - olvasó találkozó az Indóház magazin szerkesztőivel - szombat, 13.00
óra
-
Szécsey István (Siemens): Vasúti járműfejlesztések Magyarországon egykor,
ma és a jövőben c. bemutató előadása - szombat, 15.00 óra
Vasútmodell
kiállítás és bemutató a LÁVA egyesület közreműködésével
2005.
november 25-27 között, naponta 10 órától 18 óráig.
Budapest,
Jóka Klub
1121
Hollós út 5
Megközelíthető:
21-es autóbusszal illetve fogaskerekűvel Svábhegy megállótól.
A Közlekedési
Múzeum szervezésében
Modellmánia
2005
modellkiállítás
és kavalkád
2005
november 25-től 2006 január 15-ig naponta 10 és16 óra között, vasár- és
ünnepnapokon 10 és 17 óra között.
Autó-,
vasút-, repülőmodellek, diorámák, terepasztalok. Több száz modell különféle
méretarányokban. A kiállítás belépődíjas(!).
2005
december 10-én
MODELLBÖRZE
a
közlekedési múzeum egész területén, 10-től 16 óráig. Asztalfoglalás december
2-ig az 1/ 273 3840 / 63-as mellék számon. Nagy asztal: 1500Ft, kis asztal
600Ft. Árúsoknak belépés 9-től.
Modellvasút
kiállítás és vásár
2005
december 2-án és 3-án 10-18 óra között, 4-én 9-től 17 óráig
A 424-es
Vasútmodellező klub
Z,
N, TT, H0 és LGB vasutak
Fő
látványosság a 40 méter hosszú N-es modulrendszer és az "időutazás a Märklinnel"
H0-s modulrendser.
A kiállítás
ideje alatt karácsonyi vásár, modellek, kiegészítők minden méretarányban.
BMK
- Budapesti Művelődési Központ
XI.
Etele út 55. 1/371 2760 www.bmknet.hu
Megközelíthető
7-es, 7A, 14, 114, 103, 173-as buszokkal Kelenföld városközpontig.
Belépő
felnőtt: 600Ft, gyermek és ifjúsági 400Ft, családi jegy 1500Ft.
2005.11.08.
Modellkiállítás
Veszprémben
15 éves
a BAROSS GÁBOR Vasútmodellező és Vasútbarát Klub
XIV.
Országos Vasútmodell Kiállítás és Verseny Veszprém
2005.
november 11-13.
Simonyi
Zsigmond Ének-Zenei és Testnevelési Általános Iskola
Veszprém,
Victor Hugo u. 28.
Nyitva:
Naponta 10-19 óráig.
Belépődíjak:
Felnőtt
400 Ft/fő, Gyermek és nyugdíjas 200 Ft/fő,
Diák
csoportok (min 10 fő) 100 Ft/fő.
Minden
belépőből 40 Ft-ot a Bébi Koraszülött Mentő Alapítvány (11748007-20136064)
részére ajánlunk fel!
A kiállításon
megtekinthetők: 120 méteres MODUL terepasztal, járműmodellek, vasúttörténeti
rajzok, térképek. A kiállítás ideje alatt vasútmodellek eladása, javítása
és szakmai tanácsadás! A kiállítás megközelíthető: A vasútállomásról induló
a „4” helyi járatú autóbusszal a „Stadion” megállóig.
2005.09.25.
Pénteken nyílt
az 52. Nemzetközi Modellvasútkiállítás és Verseny
Nyitvatartása: hétfő kivételével, múzeumi rendtartás szerint. A kiállítás
október 9-ig tart nyitva. Helyíszín: Közlekedési Múzeum, Budapest,
XIV. ker Zichy Mihály út 14. Petőfi Csarnok repüléstörténeti kiállítás.
További
kiállítások az őszi szezonban:
Kecskemét,
TGV 2000 Vasútmodellező Klub
2005.
október 7-16., Nyitva: 10 – 18 óráig, a zárás napján
– október 16-án – 17 óráig. Letölthető plakát itt.
Modell-hobby-spiel
2005
Lipcse,
szeptember 30 – október 3.
A
tavalyi rendezvény 3 napja, fennállásának rekordszámait felállítva, több
mint 95.000 látogatót vonzott. Az 530 kiállító között olyan nevek szerepeltek,
mint a Märklin Testvérek, Fleischman Testvérek, Erns Paul Lehman, Viessmann,
Roco, Robbe, Krick, Multiplex, Revell, Herpa. Az idei rendezvényen 70.000
négyzetméteren, a német gyártók, forgalmazók mellett számos ország jelenléte
biztosítja a vásár nemzetköziségét. Minden, miniben, ami rendelkezésünkre
áll úton, sínen, vízen és levegőben, látványos bemutatóktól kísérve, idén
októberben is megtalálható: modellvasutak, hajó,- és repülőmodellek; mini-kamionok,
üzemanyaggal működő és/vagy elektromos távirányítású autók; a kreatív játékok
területéről minden, ami papírból, textilből és egyéb anyagból előállítható;
a kedvenc, ill. hasznos időtöltés fogalmát kitölti. A „Kreativ Piactéren”
új ötletekkel gazdagodhat és saját készítésű játékait azonnal el is viheti,
a jubileumi motto: „ Ünnepelni - ünnepi díszletben” jegyében tippeket kaphatunk
az ünnepi dekorációhoz, ajándékozáshoz, díszcsomagoláshoz. A gazdag rendezvényprogramról,
további kérdésekről készséggel ad felvilágosítást a Lipcsei Vásárok magyarországi
képviselete, Seifert Ibolya, tel: (1) 302-7525/120-as mellék, e-mail: seifert@interpress.hu,
(kiállítói részvétel szervezése, szállás, utazási ajánlat, jegyelővétel
forintért, stb.), ill. kérjük, böngéssze a www.modell-hobby-leipzig.de
honlapot is.
2005.07.16.
Fény pislákol
a ROCO alagút végén
Tűz nincs de
„füst” volt…
Ha egy
jó fiú, ünneplő ruhában – miközben hétágra süt a nap – nyakig sárosan tér
haza, a mama rendre felkiált:
-
Mit csináltál nem esett, nincs is sár!
-
Van az, csak keresni kell!
Nos
ROCO sem kereste a sarat, mi több, igyekeztek kerülni, mint ördög a tömjénfüstöt,
de a világszerte nyomott piac hatásait kivédeni ők sem tudták.
-
Ne feledjük, hogy a néhány éve megvásárolt céget az egykori tulajdonosnak
ki kell fizetni
-
A tarthatatlanul zsúfolt régi üzemben a technológia már nem volt sem fejleszthető,
sem tartható. A modellek minősége romlott.
-
Fentiekből következik, új üzemet kellett építeni, a felvett hiteleket a
bankoknak fizetni kell.
-
Az új üzemben a világ legkorszerűbb technológiáját kellet bevezetni, a
költségek szintén magasak voltak.
Gondos
előzetes számítások során sem a gyártó, sem a pénzügyi szakemberek nem
gondolhatták, hogy a modellvasút piacon – mint a világpiacon mindenütt
- hirtelen bekövetkezik az általános zuhanásszerű visszaesés.
Az
első jelek már tavaly mutatkoztak, amikor több gyártónál tömeges elbocsátásokra
került sor. ROCO-t a vihar akkor még elkerülte.
Ez
évben százaléknyi pontossággal ugyanannyit vesztettek a piacon, mint a
Samsung, avagy a Sony,. Azaz 40%-ot.
Peter
Maegdefrau nem tehetett mást, mint a törvényes illem szerint 14-én délután
munkásgyűlést tartott, ahol bejelentette, hogy a helyzetből a kiutat csak
a cégcsoport egyes részeinek csőd- illetve szanálási eljárás alá vonása
jelentheti. Ennek következtében a holding helyzete – mivel a bankokkal
a tárgyalások még folynak - ha egyhamar rózsás nem is, de mindenképpen
stabilizálható.
A
teljes cég túlélésére komoly az esély.
Az
ROCO holding eljárás alá vont részei:
- ROCO
Modellspielwaren GmbH – ROCO Modelljáték Kft. Hallein/Rif,
Gloggnitz, Banska-Bystrica (Besztercebánya)
-
ROCO Werkzeugbau GmbH & Co. KG – ROCO Szerszámkészít? Kft. & Szövetkezet,
Gloggnitz
-
ROCO Besitz- und Beteiligung GmbH & Co. ROCO Ingatlan és Részesedés
Kft. & Társa Hallein/Rif
Az
eljárás nem érinti a ROCO csoport alábbi elemeit:
- ROCO
Holding GmbH – ROCO Holding Kft.
-
ROCO Anlegen GmbH – ROCO Létesítmények Kft.
-
ROCO Modellspielwaren Vertriebsgesellschaft mbH – ROCO Kereskedelmi Társaság
Freilassing (Németország)
A termékek
gyártását és szállítását az eljárás alatt is folyamatosan biztosítani kell.
A pénzügyi
tárgyalások hétfőn (2005.07.18.) folytatódnak.
V&M
2005.07. előtti
híreinket az ARCHÍVUMban olvashatja!
weblappal kapcsolatos problémákat
a csaba_t@freemail.hu cimen jelezheti.